WYKŁADY I PRELEGENCI - PANELE MARKETINGOWO-BIZNESOWE

Podziel się

Sala kinowa, poziom 6

 

Customer experience - jak budować wizerunek renomowanego salonu optycznego

Doświadczenie klienta jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na profesjonalny wizerunek salonu optycznego na rynku. Potrzeby klientów ewoluują zarówno w obszarze produktów jak i samej jakości obsługi. Podczas tego wykładu zastanowimy się jak zadbać o doświadczenie klienta podczas każdego z czterech etapów obsługi w salonie optycznym: badania wzroku, doboru opraw, pomiarów optycznych i doboru soczewek okularowych. To w jaki sposób klient zapamięta wizytę zadecyduje o jego lojalności oraz dalszej rekomendacji Waszego salonu optycznego.

Poza samym doświadczeniem klienta, skupimy się również na skutecznej rekomendacji najlepszego rozwiązania. Nie są nam obce sytuacje, w których klient nie decyduje się na rekomendowane przez nas rozwiązanie. Postaramy się wsłuchać w potrzeby klienta oraz zrozumieć czynniki wpływające na podjęcie przez niego decyzji.

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Na rynku optycznym działa nieprzerwanie od 11 lat. Swoją przygodę z optyką rozpoczął od pracy w salonie, gdzie nabrał niezbędnego doświadczenia w pracy z klientem. Wykonywał badania wzroku pracując w gabinecie optometrycznym oraz wspierał rozwój salonów optycznych jako Doradca Handlowy w firmie Essilor Polonia. Wiedza, umiejętne jej przekazywanie i zdobyte doświadczenie połączone z pasją do Optyki i Optometrii, pozwalają mu obecnie na budowanie niezwykle wartościowych szkoleń, których celem jest rozwój niezależnych salonów optycznych.

 

W jaki sposób oddziaływać na konsumentów

Zakup okularów jest emocjonalny, a same okulary są elementem stylizacji i budują tożsamość kupującego. Ich wybór jest bardzo istotny dla klienta. Dobór z uwzględnieniem budowy twarzy i stylu życia klienta oraz przymiarki opraw budują ogół jego doświadczenia w salonie. Poziom obsługi definiuje salon w oczach klienta, a dla salonu jest kluczowym, pozacenowym elementem budowania przewagi rynkowej. Nasz klient odwiedzając salon optyczny często wie czego szuka i oczekuje obsługi na najwyższym poziomie. Często przygotowuje się do wizyty i edukuje w internecie.

Jak zatem salon może budować ogół doświadczeń w procesie doradztwa i sprzedaży?

Kluczem są kompetencje komunikacyjne zespołu doradców oraz umiejętne wykorzystywanie technik sprzedaży i technik budowania relacji poprzez wywiad. Ale nie tylko…Aby poznać wszystkie aspekty, zapraszamy na prelekcję Rafała Hanke w dniu 21.10.2022 r.


Trener umiejętności sprzedażowych i managerskich Ekspert Optyk. Na co dzień człowiek orkiestra łączący role menedżera, trenera i analityka. Od ponad dziesięciu lat związany ze sprzedażą i obsługą klienta – przeszedł drogę od telemarketera, przez lidera zespołu, analityka sprzedaży, aż po kierownika strategii sprzedaży i komunikacji oraz szkoleniowca. Seria szkoleń przeprowadzonych w branży optycznej pozwoliła mu poznać specyfikę zarządzania salonem i potrzeby klienta końcowego, dzięki czemu szkolenia sprzedażowe i managerskie skrojone są na miarę. W praktyce trenerskiej specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji w sprzedaży oraz zarządzania zespołem. Prywatnie smakosz i miłośnik dobrego jedzenia i gotowania. 

 

Zmiany zachowań konsumentów i ich konsekwencje dla branży optycznej

Branża optyczna, podobnie do większości, nie jest w stanie uniknąć zmian. Zmieniają się produkty, narzędzia, ale również potrzeby i co za tym idzie, zachowania konsumentów. Zwłaszcza młodszych. Okulary przestały służyć wyłącznie do korekcji wzroku, stały się także modnym akcesorium, elementem wyrażającym styl i osobowość. Klienci mają dostęp do nieograniczonych wprost źródeł informacji, mogą wymieniać się doświadczeniami, promować lub wręcz przeciwnie – zniechęcać do odwiedzenia danego salonu.
Jakich zmian możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości oraz jakie będą ich konsekwencje dla branży optycznej opowie Szymon Grygierczyk, Dyrektor Generalny Hoya Lens Poland.


Od 1994 roku aktywnie działa na rynku optycznym. Od 2005 roku zajmujący kierownicze stanowisko w firmie Hoya Lens Poland Sp. z o.o. Obecnie Dyrektor Generalny spółki oraz Dyrektor Zarządzający Hoya Lens Hungary. Współpracuje z wiodącymi uczelniami zajmującymi się kształceniem optyków i optometrystów w Polsce. Prowadzi aktywną działalność szkoleniową, ze specjalizacją w psychologii sprzedaży oraz obsługi klienta w salonie optycznym.

 

 

Ustawa o wyrobach medycznych

W maju 2021 r. rozpoczęliśmy stosowanie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/745 dotyczącego wyrobów medycznych (MDR). Aby ułatwić stosowanie Rozporządzenia dnia 7 kwietnia 2022 r. uchwalona została Ustawa o wyrobach medycznych. Zarówno MDR, jak i ustawa wprowadzają istotne zmiany w prawie wyrobów medycznych, nakładając na podmioty biorące udział w obrocie wyrobami nowe obowiązki.
Na spotkaniu chcielibyśmy Państwu przekazać informacje dotyczące nowych wymagań prawnych odnoszących się do wyrobów medycznych, jak również informacje o zmianach jakie czekają ten sektor wyrobów. W szczególności podczas spotkania:
 podsumujemy obowiązki podmiotów biorących udział w łańcuchu dostaw, w tym obowiązki dystrybutorów wyrobów,
 omówimy wymagania związane z weryfikacją dokumentów wyrobów,
 wyjaśnimy regulacje odnoszące się do konieczności informowania Prezesa Urzędu Rejestracji o wprowadzeniu wyrobów na rynek polski,
 opowiemy o nowych przepisach odnoszących się do reklamy wyrobów medycznych,
 poruszymy temat kar administracyjnych.

Radca prawny specjalizujący się w prawie wyrobów medycznych. Wyrobami medycznymi zajmuję się od ponad 10 lat. Ukończyła studia podyplomowe „Prawo medyczne i bioetyka” na Uniwersytecie Jagiellońskim. Specjalizuje się w prawie medycznym. Pisze prawniczego bloga dotyczącego wyrobów medycznych http://wyrobymedyczneokiemtemidy.pl/.

Prowadzi postępowania przed Prezesem Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, przed sądami administracyjnymi oraz organami celnymi i skarbowymi. Regularnie prowadzi specjalistyczne webinaria, szkolenia i wykłady dotyczące tematyki branżowej, zarówno dla firm, jak i instytucji publicznych również dla wojska i szpitali.