WYKŁADY I PRELEGENCI - PANELE MARKETINGOWO-BIZNESOWE

Sala kinowa, poziom 6

Customer experience - jak budować wizerunek renomowanego salonu optycznego
Doświadczenie klienta jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na profesjonalny wizerunek salonu optycznego na rynku. Potrzeby klientów ewoluują zarówno w obszarze produktów jak i samej jakości obsługi. Podczas tego wykładu zastanowimy się jak zadbać o doświadczenie klienta podczas każdego z czterech etapów obsługi w salonie optycznym: badania wzroku, doboru opraw, pomiarów optycznych i doboru soczewek okularowych. To w jaki sposób klient zapamięta wizytę zadecyduje o jego lojalności oraz dalszej rekomendacji Waszego salonu optycznego.
Poza samym doświadczeniem klienta, skupimy się również na skutecznej rekomendacji najlepszego rozwiązania. Nie są nam obce sytuacje, w których klient nie decyduje się na rekomendowane przez nas rozwiązanie. Postaramy się wsłuchać w potrzeby klienta oraz zrozumieć czynniki wpływające na podjęcie przez niego decyzji.
W jaki sposób oddziaływać na konsumentów
Zakup okularów jest emocjonalny, a same okulary są elementem stylizacji i budują tożsamość kupującego. Ich wybór jest bardzo istotny dla klienta. Dobór z uwzględnieniem budowy twarzy i stylu życia klienta oraz przymiarki opraw budują ogół jego doświadczenia w salonie. Poziom obsługi definiuje salon w oczach klienta, a dla salonu jest kluczowym, pozacenowym elementem budowania przewagi rynkowej. Nasz klient odwiedzając salon optyczny często wie czego szuka i oczekuje obsługi na najwyższym poziomie. Często przygotowuje się do wizyty i edukuje w internecie.
Jak zatem salon może budować ogół doświadczeń w procesie doradztwa i sprzedaży?
Kluczem są kompetencje komunikacyjne zespołu doradców oraz umiejętne wykorzystywanie technik sprzedaży i technik budowania relacji poprzez wywiad. Ale nie tylko…Aby poznać wszystkie aspekty, zapraszamy na prelekcję Rafała Hanke w dniu 21.10.2022 r.
Zmiany zachowań konsumentów i ich konsekwencje dla branży optycznej
Branża optyczna, podobnie do większości, nie jest w stanie uniknąć zmian. Zmieniają się produkty, narzędzia, ale również potrzeby i co za tym idzie, zachowania konsumentów. Zwłaszcza młodszych. Okulary przestały służyć wyłącznie do korekcji wzroku, stały się także modnym akcesorium, elementem wyrażającym styl i osobowość. Klienci mają dostęp do nieograniczonych wprost źródeł informacji, mogą wymieniać się doświadczeniami, promować lub wręcz przeciwnie – zniechęcać do odwiedzenia danego salonu.
Jakich zmian możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości oraz jakie będą ich konsekwencje dla branży optycznej opowie Szymon Grygierczyk, Dyrektor Generalny Hoya Lens Poland.

Ustawa o wyrobach medycznych
W maju 2021 r. rozpoczęliśmy stosowanie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/745 dotyczącego wyrobów medycznych (MDR). Aby ułatwić stosowanie Rozporządzenia dnia 7 kwietnia 2022 r. uchwalona została Ustawa o wyrobach medycznych. Zarówno MDR, jak i ustawa wprowadzają istotne zmiany w prawie wyrobów medycznych, nakładając na podmioty biorące udział w obrocie wyrobami nowe obowiązki.
Na spotkaniu chcielibyśmy Państwu przekazać informacje dotyczące nowych wymagań prawnych odnoszących się do wyrobów medycznych, jak również informacje o zmianach jakie czekają ten sektor wyrobów. W szczególności podczas spotkania:
- podsumujemy obowiązki podmiotów biorących udział w łańcuchu dostaw, w tym obowiązki dystrybutorów wyrobów,
- omówimy wymagania związane z weryfikacją dokumentów wyrobów,
- wyjaśnimy regulacje odnoszące się do konieczności informowania Prezesa Urzędu Rejestracji o wprowadzeniu wyrobów na rynek polski,
- opowiemy o nowych przepisach odnoszących się do reklamy wyrobów medycznych,
- poruszymy temat kar administracyjnych.